כדור הארץ - עדכון גרסה 10% (נא להמתין) – פרק א'

תקופת הקורונה הביאה לפריחה בבדיחות והומור שחור מסוג זה אחר. התופעה הזו תמיד משאירה אותי עם חיוך גדול על כך שכמה מהר ההומור הופך להיות חלק מהתמודדות הנפלאה שלנו במצבי אי ודאות.

אחת הבדיחות שנשלחה אלינו ובטוחה שפגשתם היא :

"כדור הארץ סגור לרגל עדכון גרסה". בול פגיעה!

התחברתי לעקיצה הזו בכל נימי נפשי. זה לא רק שכדור הארץ עובר עדכון גרסה אלא כולנו עוברים עדכון גרסה ברמה האישית, משפחית, חברתית, קהילתית, ארגונית, עסקית, ארצית, בינלאומית ועולמית. לא ידוע לנו בשלב זה לאיזה אחוזים של עדכון גרסה הגענו אבל כשנגיע ל 100% נהייה כבר בוורסיה החדשה של עצמינו!

כולם גם מדברים על כך שהעולם השתנה ועוד ישתנה אחרי הקורונה. כל כך נכון. עבורי זוהי תקופה מרתקת כיועצת ארגונית להיות בה ולראות הלכה למעשה את התהליכים הארגוניים עסקיים המואצים שקורים בעקבות הווירוס ואת התובנות שיש לי על מה שצפוי בהמשך. כמו שהבן שלי אומר, אנחנו באירוע היסטורי מכונן.

אני הולכת לשתף אתכם בסדרת כתבות על איך אני חושבת שהעולם יראה בחודשים ובשנים הבאות לאחר שהעדכון יסתיים בהצלחה בנושאים שונים.

אז קבלו את פרק א - עסקים ועבודה מהבית.

כל כך הרבה דובר על הנושא הזה. בהייטק השכילו לפני המשבר ליישם אותו אך חלקית בלבד. יחד עם זאת גם בהייטק זה לא היה (ברוב המקרים) רק עבודה מהבית. עבודה מהבית קשורה לטכנולוגיה ודיגטציה שלא הייתה מנת חלקם של עסקים רבים, אם מסיבות של פחד (דיגיפוביה), הבנה עיסקית או בגלל כסף.

 הדגש שלי כאן אינו רק על ארגונים גדולים אלא גם ובעיקר על עסקים קטנים ובינונים שלא חשבו שזהו כלי שניתן ליישום או לא האמינו בזאת. הסיבות לכך הן מגוונות. כמו צורך בשליטה של מנהלים בעובדים, פחד משימוש בדיגיטל, חוסר הבנה ביכולות טכנולוגיות, תפיסת עבודה וניהול בסגנון של העולם הישן, הצורך לנהל את הזמן של העובדים ועוד סיבות רבות. אז הנה באה לה הקורונה והכריחה אותנו לבצע מהלך ששינה את פני העסקים.

"עדכון הגרסה" או מה שקרוי בעולם היעוץ הארגוני Reengineering  - הינדוס מחדש – הוא חישוב מסלול מחדש ויצירת התחלה מדף נקי וחלק. ״ארגון גרסה״ כבר הביא, יביא ומחדד תפיסה חדשה של ניהול, של דיגיטציה וטכנולוגיה בעבודה אשר תייצר מנהלים טובים יותר, עובדים מחויבים יותר ועבודה תהליכית יעילה וחסכונית יותר בכל עסק ועסק. הניהול ידרוש ניהול רוחבי לחלוטין וייצר תהליך של הינדוס מחדש , להתחיל ולבנות מחדש מדף חלק

לאלו שפתוחים להקשיב, ללמוד, לחדש ולשנות הכתבה הזו בשבילכם. כל המודלים שהיו תקפים עד היום לגבי גיוס עובדים, שימור עובדים, שטחי משרד, ניהול ועוד כבר לא רלבנטיים. העידן החדש דורש חשיבה חדשנית, יצירתית ובטח חשיבה מחוץ לקופסה.

אז הנה התובנות שלי המעשיות. אני מלווה היום עסקים שונים שאני מקווה שישכילו בעקבות הקורונה לייצר לעובדים שלהם סביבת עבודה נכונה ומתאימה.

דוגמא – משרדים שונים שאני מלווה מנהלים תיקי לקוחות רבים. חלקם הגדול נרתע עד היום מלהכניס מערכת טכנולוגית מתאימה לניהול הלקוחות. מהלך שהיה חשוב לביצוע, ללא כל קשר לקורונה. כיום ברור לנו שעל מנת שניתן יהיה לייעל תהליכים ולקצר זמנים המערכת הטכנולוגית המתאימה היא הכרחית, צריך להתגבר על הפוביה מהטכנולוגיה. ברגע שהטכנולוגיה נכנסת היא מאלצת את התהליך כלו להתייעל ולהשתנות ומאפשרת טיפול בבעיות גם מרחוק.

בחלק מהמשרדים אותם אני מלווה ישנה צפיפות עובדים וישיבה לא מותאמת לצרכים. על ידי מתן אפשרות לעבודה מרחוק ניתן יהיה לייצר שקט לעובד ולקבל ממנו תפוקות גבוהות יותר ללא צורך לחפש לו מקום וסביבת עבודה נכונה (מדובר על זמנים שלאחר הקורונה שכולם חוזרים למסגרות המתאימות להם).

נשמע נהדר? נכון! למה עדיין זה לא קל להרבה מנהלים?

 להרבה מנהלים קשה לשחרר שליטה. הם רוצים לראות את העובדים ולשלוט ולנהל את הזמן שלהם (תפיסת עולם של הגרסה הישנה). לכן כאן יש צורך בתפיסת ניהול שונה ובהבנה שהוכחה במחקרים שכן התפוקות של עובדים כאלו תהיינה גבוהות יותר והמוטיבציה שלהם גבוהות יותר לאורך זמן. כלומר, תוכלו לשמר את העובדים שלכן יותר זמן. שינוי כזה מתחבר ככפפה לילדי דור X ו Z ולמאפיינים שלהם כעובדים.

יתרונות ברורים ונוספים הם חסכון בזמן ובדלק לעובדים שלכם פחות פקקים וזיהם, וזמן מנוצל יותר טוב.

ברור לכולנו שאין פרוש הדבר שתהייה רק עבודה מהבית. כן חשוב יהיה לקיים מגע וקשר בפגישות מסודרות וביצירת גיבושים בין העובדים. כל מערך העובדים וצורת ההעסקה שלנו תשתנה.

לכל הנ"ל דרושה חשיבת ניהול חדשה שרק מנהלים שיאמצו אותה יוכלו לשגשג בעדכון הגרסה החדשה.

איך עושים זאת? איך מנהלים לומדים מה המבנה החדש הנכון? איך יוצרים חשיבה ניהולית חדשנית? איך משנים תפיסה? ואיך יוצרים זאת הלכה למעשה?

 

מיכל שטיין

חשיבה מחוץ לקופסה וחדשנות

ולכל מי שמבין שצריך עדכון גרסה

יועצת ארגונית The Bigger Change

Skip to content