???מה הקשר בין פנצ'ר בגלגל, זכיינות וגישה חיובית

A bad attitude is like a flat tire

Change your life. Live in Opportunity and Positivity

מנכלית ומחברת הספר "צעדים חכמים לחלומות גדולים" ליאה- סמית פראט (2019) כותבת בספרה על גישה חיובית ומציאת הזדמנויות להגשמת חלומות בעולם הטיפול במבוגרים.

ישנם כל כך הרבה דברים שצריך לדאוג להם ביום יום, כל כך הרבה סיבות לא להיות מרוצים  מהמצב הנוכחי שלנו. האם אי פעם תהיתם מדוע אנשים מסוימים מנווטים בהצלחה את החיים שלהם ומגיעים לרמות הזדמנות גבוהות יותר, ויש אנשים עם אותם מערכות מיומנות או אפילו טובות יותר "נופלים על הפנים"?

מהי זכיינות? זכיינות היא שיטה ניהולית,  שיווקית ועסקית, שבה חברה מזכה (Franchisor) מעניקה לזכיין (Franchisee) זכות,  בדרך כלל לתקופה מוגבלת, לשימוש בסימני מסחר ובשיטות עסקיות מוכחות וזאת בתמורה לתשלומים אותם הזכיין מעביר למזכה מעת לעת, בדרך כלל תמורת אחוז ממחזור המכירות או מהרווח של הזכיין, תשלום חודשי קבוע או התחייבות לרכישת סחורה מהמזכה.

הכול קשור בגישה. כזכיינית של מערכת לטיפול במבוגרים מאוד בכירה, בענף שלמרות שהוא משתלם להפליא,  מחברת הספר חוותה אתגרים רבים ותנודדות. לדעתה הההבדל בין בעל עסק מצליח לבין עסק שחווה צמיחה איטית  קשור באופן מובהק בגישה.

If You Aim at Nothing, You will hit it every time" Zig Ziglar

"אם שואפים לכלום אז משיגים כלום"

ליאה מציינת שמצאה שגישה חיובית של בעל העסק, קשורה יותר להצלחה בטיפול בעולם המבוגרים יותר מאשר מיומנות או ידע בפועל שיש לבעל העסק.

אנשים רבים טועים בחשיבה עסקית בזכיינות; הם חושבים שמכיוון שהמעטפת קיימת כבר שם בשבילך, ויש בסיס של לקוחות בנוי בטיפול סיעודי, אז המשימה פשוטה. זה בכלל לא האמת!  מפגש עם אנשים, עבודה ברשת ושיווק לאנשי מקצוע אחרים הוא הכרחי בכדי להשיג גדילה בשטח שלך וליצור מודעות למותג שיוצרת הפניות ובסופו של דבר הצלחה כלכלית. ניתן לראות גישה שלילית ממרחק קילומטר, ולפגוש אנשים עם מערכות יחסים יצירתיות שהופכת בלתי אפשרית אם הם נשארים מאחורי שולחן העבודה שלהם בתקווה שמישהו אחר יעשה את העבודה, ולהאשים אחרים בחוסר צמיחה .

במידה ותשנו את השקפתכם תוכלו להגיע רחוק. לדוגמא, הזכיינית שלנו במחוז צפון סן דייגו נקנתה זה עתה על ידי ניאלם, אינדיבידואל מדהים. האם היא יודעת משהו על טיפול ביתי? לא,  האם ניהלה עסק?  לא. נחשו מה?  היא עלתה במהירות לרמת המערכת הוותיקה והמצליחה ביותר שלנו.  יודעים מה סוד הצלחתה? חיוך גדול ולב מלא הכרת תודה על ההזדמנות והיכולת לשנות את חייהם של קשישים ומשפחותיהם.

צמיחה ולמידה היא אורח החיים של כל בעל עסק מצליח ובמיוחד בענף השירותים הסיעודיים בו אתה משנה כל כך הרבה חיים, הן על ידי מתן עבודה מתגמלת, ושמירה על גיל הזהב של הלקוח המדהים בבית עצמאי. שנה את עמדתך ~ שנה את חייך, לא משנה מה תעשה, תמיד תיכשל אם אתה נוהג בגישה שלילית, וציפיות נמוכות מעצמך. בעל עסק יקר - היה אסיר תודה, הבן שההצלחה שלך תלויה רק בך, ותתעלה לעמוד באתגר, ותזכה תמיד בבצלחה!

הגישה החיובית נכונה לא רק בעסקי הזכיינות אלא בכל עסק ועסק. בליווי שלי את העסקים הקטנים והבנונים אני רואה כל יום את ההבדל בין אלו שהשכילו לאמץ גישה חיובית ולקחת על עצמם את השינוי לו הם זקוקים.  ההצלחה שלהם לשינוי וצמיחה כבר מובטחת מעצם הגישה ומיישום ההחלטה לנקוט בשינוי. לעומת זאת לבעלי עסקים "עייפים" ושליליים" השינוי לא נראה להם. הם לא מאמינים שניתן לשנות , והביטוי השגור בפיהם הוא: אני לא אוהב ל...וכדומה.

האמיצים והאופטימים מוזמנים ליצור קשר לקפיצת המדרגה הבאה.

מיכל שטיין יועצת ארגונית בעלת העסק  The Bigger Change 

Skip to content